Op maat gemaakte processen voor jouw unieke behoeften bij uxbee

Een e-commerce of marketingoplossing die naadloos aansluit op jouw bedrijfsdoelstellingen, dat is ons doel. Want met de juiste tools in handen, kan je jouw concurrentie altijd een stap voor zijn. Maar hoe vinden we samen de oplossing die perfect bij jou past? Simpel: door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen. Deze informatie zetten we om in een technische oplossing die jouw organisatie helpt om te groeien en, zeker niet onbelangrijk, die superfijn is om mee te werken!

We hebben onze kennis en ervaring vertaald naar een proces dat aantoonbaar tot succes leidt. Hierdoor weten we dat elke organisatie zijn eigen unieke karakter en uitdagingen heeft. Onze samenwerking is daarop ingericht, we zorgen ervoor dat ons proces precies past bij wat jouw organisatie nodig heeft.

een proces afgestemd op de behoefte van de klant

01. Voorstel

In deze fase: kennismaking, Discovery Workshop, voorstel & plan van aanpak en akkoord


Een transitie naar een nieuw platform is een grote stap, het is belangrijk dat onze DNA op elkaar aansluiten. Blijkt na de eerste kennismaking dat we een klik hebben, pakken we snel door met onze unieke Discovery workshop.

Road to Succes methode

We brengen alle relevante belanghebbende bij elkaar voor de Discovery workshop, hier brengen we jouw bedrijfsdoelstellingen en verwachtingen in kaart. Op basis van de informatie uit deze workshop maken we een voorstel en een plan van aanpak. Jij zet pas een krabbel, als je 100% tevreden bent. Pas dan gaan we door naar de volgende fase; Definitie & Design.

02. Definitie & Design

In deze fase: kick-off, scope & definitie, wireframe & website design, opstellen product backlog en adoptie


We beginnen deze fase met een kick-off bijeenkomst. Hier bespreken we de doelstellingen van het project, de betrokken teams, de processen, de tools en de verantwoordelijkheden. We definiëren de projectomvang en brengen jouw wensen en eisen in kaart. We bepalen de grenzen van het project, inclusief de specifieke doelstellingen, de benodigde middelen, de tijdslijnen en de belangrijkste KPI's. We maken wireframes van de website en brengen het design tot leven zodat die naadloos aansluit op jouw merkidentiteit.

Daarnaast stellen we in deze fase de product backlog op om alle taken en werkzaamheden die nodig zijn voor de ontwikkeling van het platform in kaart te brengen, te ordenen en te prioriteren.

Adoptie

Belangrijk in deze fase is dat de organisatie het nieuw te bouwen platform gaat omarmen. We zien dat veel organisaties problemen ervaren op dit gebied. Er is veel geïnvesteerd in technologie maar het komt nog steeds vaak voor dat de mens, en dan met name de eindgebruiker, wordt vergeten. De gevolgen kunnen rampzalig zijn. Gelukkig worden steeds meer organisaties zich hier bewuster van en kunnen wij ze helpen.

03. Development

In deze fase: implementatie, contentmigratie, Quality Assurance & acceptatie, inrichting beheerorganisatie en pre-launch


Tijd om jouw platform te realiseren, dit doen we op basis van Scrum. Bij de realisatie is de migratie van bestaande content vaak belangrijk, we ontwikkelen hier een strategie voor. We bepalen wat we automatisch kunnen migreren en wat we handmatig moeten overzetten. We zorgen ervoor dat je content goed vindbaar blijft in de zoekmachines en geoptimaliseerd wordt waar nodig. We trainen de marketeers en content editors zodat zij bij de technische oplevering van het platform, met onze hulp, direct kunnen beginnen met de contentmigratie.

Op het moment dat de technische realisatie van het platform gereed is, volgt de acceptatie door de stakeholders op basis van een gebruikersacceptatietest (GAT). Zij testen het nieuwe platform grondig, waarna eventuele bevindingen worden opgelost. Zodra het nieuwe platform live gaat, nemen wij het direct in beheer. Om dit soepel te laten verlopen wordt in deze fase de beheerorganisatie ingericht. We stellen een Service Level Agreement (SLA) en Dossier Afspraken en Procedures (DAP) op en we richten de supportdesk in. We voeren vervolgens een pre- of soft-launch uit. We stellen de website beschikbaar aan een select publiek om bruikbare feedback op te halen, bijvoorbeeld over de performance. Tijdens de pre-launch kunnen ook marketingcampagnes worden uitgerold zoals socialmediateasers, e-mailmarketingcampagnes, blogs of persberichten die buzz creëren rond de aanstaande lancering van de website.

04. Launch & beheer

In deze fase: go-live, garantieperiode en in beheername


Ready-set? Go! We verplaatsen de website van de staging-omgeving naar de live-omgeving. Dit is het begin van de volgende fase: monitoring, optimalisatie en doorlopend onderhoud. Er geldt een garantieperiode van 60 dagen op het nieuwe platform.

Garantieperiode van 60 dagen

Doen fouten zich binnen 60 dagen na oplevering voor, dan verhelpen wij die kosteloos. Na deze garantieperiode nemen we het platform in beheer. Wij zorgen er pro-actief voor dat het platform stabiel blijft en dat storingen zoveel mogelijk worden voorkomen. Je mag ook vrijblijvende verbetervoorstellen van ons verwachten, om jouw platform verder te optimaliseren.

05. Doorontwikkeling

In deze fase: doorontwikkeling en future-proof


Continu doorontwikkelen van je platform is cruciaal om bij te blijven in de snel veranderende digitale wereld.

Het stelt je in staat om in te spelen op de dynamische behoeften van je klanten, je concurrenten voor te blijven en ervoor te zorgen dat je platform voldoet aan de nieuwste technische vereisten.
Future-proof noemen wij dit bij uxbee.