De turbo voor marketingteams die sneller, slimmer en sterker willen werken

Je hebt een briljante marketingcampagne bedacht, maar voordat die live gaat, moet je eerst een weg banen door een wirwar van complexe tools. En als je pech hebt, moet je IT inschakelen omdat wat je bedacht hebt nét niet mogelijk blijkt te zijn. Voor je het weet, ben je weken verder en is je boodschap alweer achterhaald. Frustrerend, toch?

Wat als je de controle zelf in handen had? Wat als je zonder gedoe campagnes kon lanceren, content kon beheren en je merkconsistentie kon bewaken? Ik vertel je vandaag graag iets over de uxbee Experience Building Engine (XBE). XBE zet marketingteams aan het roer en maakt van digitale marketing een gestroomlijnde, krachtige machine. Hoe dat werkt en waarom je als marketeer niet achter wilt blijven? Leg ik je graag uit, lees snel verder.

Meer controle en snelheid voor digitale ervaringen op jouw manier

XBE is een uitgebreide componentenbibliotheek die bovenop Sitecore XM Cloud werkt. Het biedt marketingteams herbruikbare bouwstenen om snel en efficiënt digitale ervaringen te creëren zonder telkens afhankelijk te zijn van ontwikkelaars. Met XBE kun je flexibel content en campagnes samenstellen, terwijl je profiteert van de kracht en stabiliteit van Sitecore XM Cloud. Het geeft je de vrijheid om content, campagnes en digitale ervaringen op jouw manier te beheren. Zonder afhankelijk te zijn van IT of vaste structuren.

Waar marketingteams nu vaak vastzitten aan starre templates en lange ontwikkeltijden, biedt XBE een modulaire aanpak. Je krijgt toegang tot een bibliotheek van herbruikbare componenten, in jouw huisstijl, die je eenvoudig kunt inzetten voor nieuwe campagnes en digitale ervaringen. Zo blijf je wendbaar en verlies je geen snelheid door technische beperkingen. Met XBE bepaal jij de route, versnel je waar nodig en heb je altijd grip op je merk.

De voordelen van XBE voor marketingteams

1. Snelle time-to-market

Waarom weken wachten als je binnen enkele minuten een campagne of nieuwe landingspagina live kunt zetten? Je werkt met herbruikbare componenten en intuïtieve workflows, je klikt moeiteloos nieuwe pagina's in elkaar. Tijd besparen betekent ook meer ruimte voor creativiteit en leuke experimenten.

2. Lagere kosten

Marketingbudgetten staan onder druk en efficiëntie is belangrijker dan ooit. Dankzij de uitgebreide componentenbibliotheek van XBE ben je niet meer afhankelijk van ontwikkelaars omdat er simpelweg minder maatwerk nodig is. Zo voorkom je dubbel werk en bespaar je kostbare uren én geld.

3. Volledige merkcontrole

Niets is frustrerender dan inconsistentie in je branding. Een logo dat net niet goed staat, een afwijkend lettertype of een campagne die per kanaal anders oogt. Met XBE houdt je altijd controle. We stellen eenvoudig alle richtlijnen van jouw merk in en het platform bewaakt automatisch de merkconsistentie.

4. Schaalbaarheid en veiligheid

Of je nu één merk beheert of een portfolio van meerdere labels, XBE groeit met je mee. Het platform is ontworpen om snel op te schalen en voldoet aan de hoogste beveiligingsstandaarden. Zo weet je zeker dat je data veilig is en je digitale omgeving toekomstbestendig blijft.

5. WCAG-compatibel en toekomstbestendig

XBE voldoet aan de hoogste toegankelijkheidsnormen van de European Accessibility Act (EAA) en WCAG-richtlijnen, zodat je digitale ervaringen voor iedereen toegankelijk zijn. Dankzij de flexibele architectuur en moderne technologieën profiteer je direct van updates. Zonder gedoe, klaar voor de toekomst.

RAI Amsterdam migreert 100.000+ pagina’s in recordtijd met XBE

Toen RAI Amsterdam hun complexe multi-label omgeving wilde migreren, was snelheid en efficiëntie cruciaal. Met XBE werd deze gigantische operatie (meer dan 100.000 pagina’s inclusief metadata en media) in slechts twee maanden voltooid. Dat is ruim drie keer sneller dan normaal.

Dankzij de geautomatiseerde migratie konden marketeers zich focussen op content en strategie in plaats van technische details. Nieuwe websites en campagnes worden nu binnen enkele minuten gelanceerd met een blueprint-aanpak, zonder afhankelijkheid van developers. Ook onboarding gaat moeiteloos: nieuwe gebruikers zijn in enkele uren operationeel in plaats van weken. Het resultaat? Meer snelheid, minder gedoe en maximale marketingflexibiliteit.


Klaar voor de volgende stap?

Veel marketingteams lopen tegen dezelfde uitdagingen aan: trage processen, te veel afhankelijkheid van IT en inefficiënte workflows. XBE helpt je deze obstakels weg te nemen, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is: sterke campagnes en impactvolle klantbelevingen. Benieuwd hoe dit in jouw situatie werkt? Ik laat het je graag zien.

Benieuwd wat er nog meer te lezen is?

Verken gerust het volledige assortiment van Theo zijn blogs. De rode draad is hoe je succes voor je organisatie bereikt met marketingtechnologie, de onderwerpen die variëren van strategie en ROI tot marketing automation en personalisatie en alles daar tussenin. Veel leesplezier!