CTA customer engagement

Blije klanten
= meer omzet

Een tevreden klant leidt bijna altijd naar een hogere retentie en meer omzet. Wat maakt een klant nu een tevreden klant? Daar heeft de interactie met jouw customer support nogal wat invloed op. Een klant heeft vaak meerdere touchpoints met jouw organisatie en het is dus de verantwoordelijkheid van alle medewerkers om de klant een goede beleving te geven. Wanneer iedereen binnen jouw organisatie over dezelfde klantinformatie beschikt is de kans vele malen groter dat het gesprek eenduidig en vlot verloopt. Jouw medewerker hoeft zich ook niet meer druk te maken via welk kanaal het gesprek verloopt, alle kanalen zijn geïntegreerd in Microsoft Teams. Iedere klant kan dus gewoon via zijn of haar favoriete kanaal met jouw organisatie communiceren.

Slimme customer engagement

Tijd is kostbaar, tegelijkertijd wil je iedere klant even goed helpen. De generieke vragen ondervang je door de slimme FAQ-bot in te zetten op webchat, WhatsApp en socialmediakanalen. Je traint dit slimme systeem zelf door je FAQ-database te bouwen en updaten. De bot is slim genoeg om zich aan te passen aan spelfouten en incomplete zinnen. Komt de FAQ-bot er niet uit, dan is jouw customer service team aan zet.

Komt jouw klant op dat punt van persoonlijk contact? Easy, wij integreren je customer engagement namelijk zo dat het onderdeel wordt van je eigen, bestaande bedrijfsprocessen. Jouw klant kiest het kanaal; webchat, whatsapp, SMS of een ander communicatiekanaal. Alle communicatie wordt ontsloten in Microsoft Teams, waar jij eenvoudig communiceert met jouw klant.

Op maat gemaakt, naar jouw behoeften

Het type dienst dat jij levert, bepalen jouw behoeften in customer support. Samen bepalen we hoe we die behoeften vertalen naar een custom app binnen jouw customer engagement portaal.

Zodra een klant contact opneemt, zie je binnen jouw Teams omgeving alle beschikbare klantgegevens dankzij een CRM-integratie. Die informatie vullen wij aan met wat voor jou relevant is.

Heb jij een bedrijf in e-commerce, dan richten we jouw platform bijvoorbeeld zo in, dat je direct het winkelmandje ziet van de klant die contact met jou opneemt. Vanuit de app kan je meteen acties ondernemen, zoals producten aanpassen, bestelling annuleren, of wat je maar wenst. Ben je actief in de dienstverlening, dan wil je misschien wel zien wat het bezoekersprofiel is van de klant die contact opneemt, inclusief welke webpagina’s hij heeft bezocht. Maar net waar jij het verschil mee kan maken, wel zo persoonlijk.

1

Alle servicegesprekken worden centraal afgehandeld binnen Microsoft Teams, rekening houdend met beschikbaarheid van medewerkers en de status waarin het gesprek zich in het proces bevindt. 

2

Klanten kunnen op ieder apparaat en via ieder kanaal direct contact opnemen met jouw verkoop- of supportmedewerkers, terwijl jouw medewerkers beschikbaar zijn binnen Microsoft Teams.

3

Biedt volledig geautomatiseerd alle benodigde klantinformatie door naadloos te integreren met jouw CRM, ERP, ATS of andere systemen, zodat jouw medewerkers optimaal met jouw klanten kunnen communiceren.

4

De initiële communicatie wordt door een slimme FAQ-chatbot opgevangen. Eenvoudige vragen worden automatisch afgehandeld, waardoor de responstijden verbeteren en de werkdruk afneemt. De chatbot 'leest' het sentiment van de klant en kan automatisch escaleren naar medewerkers indien nodig.

5

Samen bepalen we jouw specifieke behoeften en wensen binnen jouw customer support. Die vertalen wij naar een custom app, de informatie binnen die app is altijd direct beschikbaar zodra een klant contact opneemt.

Contact Center & Social Messaging in een notedop

Het maakt niet uit of jouw klant nu contact met jou opneemt via WhatsApp, webchat, social media, SMS, of welk kanaal dan ook. Alle communicatie wordt ontsloten naar jouw Microsoft Teams omgeving. Ideaal, want als je Teams toch al gebruikt, snapt iedere gebruiker intuïtief hoe de customer engagement plug-in werkt.

De klantgegevens die jij verzamelt binnen jouw Sitecore-platform, ontsluiten we naar de customer engagement plug-in. Zo heb jij altijd de voor jou relevante klantinformatie bij de hand, wat natuurlijk zorgt voor duidelijke en persoonlijke communicatie met jouw klanten.